Bitllets de metro

Per treure un bitllet de metro a Tòquio, simplement hem de mirar el mapa que hi ha a sobre de les cabines i veure quin numero surt al lloc on voleu anar. Afegiu els diners que diu adalt a la màquina i aquesta us mostrara els bitllets que podeu treure amb aquests diners.

En el primer cas, en aquestes botons negres, apareixeran els números en verd, per a que tu després polsis al bitllet que vols.  També teniu abaix dels botons negres quants bitllets voleu i si sou adults o nens (no recordo d’haver polsat a cap d’aquests en aquesta màquina)

En el segon cas i el més comú, va de la mateixa manera, mires quan costa als mapes d’adalt anar a l’estació on vols, fiques els diners que diu adalt, et posarà a la pantalla diferents bitllets, i tu marques a la pantalla el que vols. A l’esquerre s’ha de marcar per a quantes persones és i crec que ja està, això de Ticket normal tampoc em sona d’haver-li polsat ^^u

Si utilitzeu la Suica, hi han unes màquines especials per ella.
Si aconseguiu una Suica, em podreu dir on la vau comprar? u_u

Per últim dir que els bitllets de metro són petits, així que no els perdeu abans de sortir del metro. Quan surts el bitllet se’l menja la màquina, i en algun cas te’l dona, però s’ho xupa en qüestió de segons. Jo vaig aconseguir un però quan pensava que el vaig perdre, resulta que estava al meu pantaló i el vaig rentar T___T
Crec que no fa falta que l’escanegi u_u

Ja tenim els allotjaments reservats!

El dia 1 d’aquest mes es podia començar a reservar per a Juliol la majoria d’allotjaments.
L’hotel de Kyoto (Costa del Sol) el vam reservar el dia 30 a la nit (allí ja era dia 1) perquè he llegit a molta gent dir que estava tot ple quan van anar a reservar-lo.

El barat de Tòquio (Khaosan) també el vam intentar reservar, però es tenia que pagar un 10% prèviament amb una VISA de crèdit i només teníem de dèbit. Per tant, ahir vam utilitzar la targeta de mon germà i es quan ens adonem que estàvem reservant les últimes places!! o___________o Sort que va anar aquest cop xD

Ja hem tancat un altre tema del viatge, ja només quedarà reservar la maqueta d’avió de Finnair, el JRPASS i els diners.

Tingueu present que si voleu anar a uns hotels en concret, com no us espavileu us podeu quedar sense places ràpidament, no és com aquí que pots reservar 2 setmanes abans sense cap problema.

EDIT: Vam rebre un email del Khaosan dient que les reserves es feien amb 2 mesos d’antelació, però l’Edu a comprovat que es pot reservar online 3 mesos abans. Aquest serà el motiu pel que estava tan ple.

Que veure a Odaiba

Noria de Palette Town: És una de les més grans del món fins al moment, de 115 metres, i costa 900 yens. Una de totes les cabines que hi han, és transparent, per les parets, pel terra i pels seients. Tinc una mica de por a les altures, però crec que em podria pujar a les normals, això sí, a la transparent ni de conya xD

Saló recreatiu a Palette Town: Amb tot tipus de maquines, 3D, de carreres, etc

Edifici de Fuji TV: Amb botigues amb coses de les sèries que emeten, i no sé que més xD

Oedo Onsen Monogatari: Banys termals ambientat en l’era d’Edo. Fins i tot hi han peixos que et netejen els peus.

Mega Web: Nous models de cotxes de la marca Toyota.

SEGA Joypolis: Un parc d’atraccions de tres plantes amb màquines recreatives gegants.

Miraikan: Museu nacional de ciències emergents i innovació.

Així amb lletres no diu gran cosa, però almenys les vistes si ^^

Ah, el monorail Yurikamome per anar a Odaiba no té conductor, et pots posar a davant de tot.

Transports per anar a Odaiba

Ens agradaria muntar en algun monorail i també en algun vaixell, i el millor lloc on fer-ho és anant cap a Odaiba.

Hi han dos maneres d’arribar a Odaiba: amb el monorail Yurikamome o en el Suijo bus (autobús d’aigua). El problema és que del Suijo bus no és que sigui gaire barat… però tampoc tan car xD

SUIJO BUS:

L’opció d’Asakusa a odaiba (gris) és la millor respecte al creuer que et fa i el vaixell amb el que vas, però és la més cara. Per les altres, s’hauría de baixar a la parada més propera a Hinode, que és la Hamamatsuchō de la Yamanote. D’allí es caminaria fins al port de Hinode i s’agafaria el vaixell de 400¥ fins al TokyoBig Shight.

YURIKAMOME:

Respecte al monorail Yurikamome, dir que és l’opció més barata. Costaria 310¥ si l’agafem a Shimbashi o 240¥ si l’agafem a Hinode.

L’opció més convinent és anar-hi a Hinode quan vinguem d’un altre lloc proper, com del jardí Hama-Rikyū, i agafar el vaixell. Quan ja sigui de nit tornar amb el monorail, fent escala a Daimon (si anem a l’hotel d’Asakusa) o a Shimbashi si anem a l’Edoya.

Ja tenim bitllet d’avió!

Ens ha costat, però ja el tenim! L’hem comprat de sobte quan m’he adonat que els de Finnair havien apujat el preu dels seus vols a partir del 15 de juliol. Llavors hem canviat els meus plans d’anar-hi el 22 pel dilluns 13, anant així directament a Osaka per ser diumenge a Akihabara.

Ens ha costat 757 euros, ens portarà a Osaka i tornarem des de Tòquio. L’escala és de 2 hores aprox. Dubto que passem calor mentre esperem a Hèlsinki… xDD

Hem tingut problemes per pagar els bitllets perquè deien que no acceptaven Visa Electron i només teníem aquesta, però com que no trobàvem cap altra solució, ho hem provat i semblava que anés. Al final només han pogut cobrar-se el viatge del Panda, perquè la targeta devia tenir límit. Hem hagut de parlar per telèfon en anglès amb una finlandesa per solucionar-ho, i al final ho hem pogut solucionar amb una cibertargeta.

Les dades curioses del viatge són que hi anirem un dia 13 i el viatge de Barcelona - Hèlsinki el farem asseguts als seients 13E i 13F… xDD

Ara hauré de fer tot el planning un altre cop, ja que no tenia planejat anar primer a Osaka… Què hi farem xD

Khaosan Tokyo Guest House

Khaosan Tokyo Guest HouseMés canvis, més canvis!

Ara anem d’alberg a alberg xD Aquest cop es tracta del Khaosan Tokyo Guest House, situat a prop del riu Sumida. Té una terrassa on veure el Hanabi, això va molt bé perquè el carrer aquell dia està molt ple, i per poder veure alguna cosa te n’has d’anar molt lluny.

Per arribar a Akihabara des d’allí s’ha d’agafar la línia de metro d’Asakusa (groga) fins a Suehirocho, que està molt aprop d’Akihabara.

La nit costa 2,500 iens per persona a l’habitació doble, això vol dir que en total són 5000 iens. Aquest alberg també disposa de cuina, nevera, terrassa, rentadora i Internet, però no accepten pagar amb Visa… O sigui que hauríem d’anar amb tots els diners a sobre xD

I ara anem a calcular quan ens estalviaríem agafant aquest hotel repecte del K’s House: 5,400 iens (33€). I respecte de l’Edoya: 10,620 (65€). No està malament.

K’s House: Tòquio

K\'s House TokyoI aquí tornem un altre cop amb més hotels. Em queda un any, o sigui que puc fer tants canvis com vulgui xD

Doncs com sempre, la meva intenció és intentar tenir un viatge el més barat possible però que no sigui molt cutre, ja que gairebé tots els diners que gastarem són del Panda… xD

Per què he posat aquest alberg? Doncs perquè en aquest alberg, K’s House, una habitació doble costa 6,800 iens, menys que l’Oak. El podríem aprofitar millor ja que és al costat del riu Sumida, on fan el Hanabi.

També he estat calculant la distància entre l’hotel Oak i el K’s House, d’Akihabara. La veritat és que no hi ha gaire diferència, i com que haurem d’agafar igualment el metro, doncs millor el K’s que a sobre és a prop del riu Sumida, no? xD També he estat calculant si era ràpid arribar a Akihabara des d’Asakusa, i la manera més econòmica i ràpida és agafar la línia de Ginza fins a Kanda, i des d’allà caminar uns 10 minuts fins a Akihabara.

Ara explicaré una mica què té aquest alberg per als que no vulguin entrar a la web:
L’habitació doble, que no és occidental, té TV, LAN i aire condicionat. A la resta de l’hotel trobem una sala d’estar amb sofàs, una taula per menjar, una cuina amb tot d’estris, i una sala de tatami on veure la TV en grup. Hi ha dutxes i lavabo compartit, una terrassa, una màquina de rentar la roba i un assecador.
El personal parla anglès (això se suposa).

PD: Al principi ho havia editat tot pensant que l’hotel costava 3,400 iens l’habitació, però clar, si és per persona… S’haurà de multiplicar per dos, no? Ara m’ho hauré de rumiar millor…

Hotel Oak: Tòquio

Hotel OakA qui no li sona el nom de professor Oak? xD Doncs l’hotel Oak, aprop de l’estació de Ueno, és molt més barat que l’Edoya, per tant el nostre propòsit és anar a diferents hotels per tal de ser aprop d’Akihabara però al mateix temps poder estalviar estant uns dies en algun altre hotel més barat i, per tant, llunyà.

L’hotel Oak és a prop de l’estació de Ueno, direcció cap a Asakusa. El preu d’una habitació doble surt a 9,000 iens, però si ho fas per Internet 7850 iens (47€).

Totes les habitacions tenen connexió LAN, lavabo i dutxa privada. També disposen de raspall de dents, sabó, tovallola, xampú, aire condicionat, yukata i tetera elèctrica. A la resta de l’hotel trobem la rentadora a 200 iens, l’assecador a 100 iens, la cuina, les màquines expenedores, etc.

Un inconvenient? Que no és tradicional, i per tant, d’estil oriental només hi ha l’habitació individual. Però bé, ja es pensarà… Tampoc es bo dormir rebentat el primer dia en un llit a ras del terra.. xD

Sumidagawa Hanabi Taikai

Com molts de vosaltres sabreu, les japonesetes es posen yukates per al dia dels focs artificials. Un d’aquests se celebra l’últim dissabte de juliol al riu Sumida: Hanabi Taikai.

Hanabi Taikai

Aquest festival l’he trobat casualment a una guia de Japó que vaig agafar fa uns dies a la biblioteca. Al principi pensava anar-hi just en acabar les classes, a mitjans de juny, però no seria gaire bo que anéssim per les muntanyes de Kyoto mentre plou, per tant, he pensat d’anar-hi a mitjans de juliol, i ja que hi som, coincidir amb aquesta festa. Per tant, estaria bé anar-hi el 13 o el 14 i tornar el 27 o 28. A veure com estarà el preu dels vols per a llavors… En un mes ho sabrem.

Hotel Edoya: Tòquio

Entrada de l\'hotelL’hotel Edoya és el més barat que he trobat en relació preu-lloc. El més barat de Tòquio és el New Koyo, no hi tinc cap pega tot i estar en un barri amb vagabunds, però és que està bastant allunyat d’Akihabara o d’altres llocs. Des de l’hotel Edoya pots arribar a Ueno, a Akihabara o al Tokyo Dome en 15 minuts caminant. Està molt ben situat.

Aquest hotel és molt conegut pels espanyols, ja que els de Portal Japón sempre van aquí i els que hi han anat el recomanen. O sigui que segur que veiem algun espanyol.

El preu varia depenent del dia de la setmana que sigui. Una habitació doble, de dimarts a divendres costa 9,580 iens/nit (60 euros), mentre que de dissabte a dilluns costa 8,540 iens/nit (53 euros). No diu res que sigui el preu per persona, o sigui que serà per habitació.

Llegeix la resta de l’entrada