Definitivament: Costa del Sol i Raizan

Estic per amagar els posts dels hotels que pretenia agafar però al final no ho he fet.

El Waraku-an l’havia agafat pel jardinet de l’habitació, però ja ens podem oblidar. Desprès pensava agafar l’hostal Toji-an pensant que estava més aprop de l’estació de l’hotel Costa del Sol, però els dos estan a la mateixa distancia més o menys. Per tant, ens agafarem el de Costa del Sol i el de Toji-an el deixarem reservat per si no els hi queden habitacions.

El U-en d’osaka l’havia agafat perquè visualment està més aprop de l’estació d’Osaka, però com hem d’agafar igualment el tren o metro, la distància es fa igual que la dels altres hotels que tenia pensat. Al final he descartat també l’U-en perquè al costat hi ha una parada de metro, no de JR, i ja que portarem aquells dies el JRPASS seria millor agafar l’hotel que està aprop de la parada de JR, l’hotel Raizan. De suplent a aquest elegirem l’Hotel Chuo que és de la mateixa gent i està al costat.

Ara la nova qüestió és si fem bé en activar el JRPASS el primer dia… Això de pensar sola és un bodrio.

Canvi d’hotels a Kyoto i Osaka

Tots els que hagueu llegit el blog durant tot aquest temps, haureu notat que vaig canviant de flor en flor. I avui tornem a la càrrega xD

Kyoto: hostal WARAKU-AN
Al principi estava convençuda d’anar a aquest hostal/ryokan, però li vaig ensenyar al panda abans d’adonar-me que era lluny de l’estació de Kyoto i ja va ser massa tard xD Dic que és massa tard perquè aquest hotel té una habitació deluxe amb un mini-jardí i el panda se n’ha enamorat xD
Va bé que sigui a prop de l’estació perquè allà paren molts dels busos i ho tens més fàcil per agafar el metro i el tren. Tampoc està tan mal situat, tens diverses línies de busos al costat i una estació de metro aprop.

En aquest hotel ens agafarem 3 nits a l’habitació doble i una a la deluxe.

L’habitació doble surt a 6,000 iens.

Després hi ha la Deluxe per 7,000 iens.

Osaka: hostal U-EN
Aquest hostal és de la mateixa gent que l’anterior, el vaig descobrir a la secció d’STAFF de la pàgina de l’altre hostal.
A diferència del de Kyoto, aquest està millor situat, ja que està més aprop de l’estació d’Osaka. També té al costat el castell d’Osaka. L’únic inconvenient és que només tenen ventiladors xD

L’habitació doble surt a 5,500 iens.

Llista d’hotels assequibles

Aquesta llista d’hotels l’he extreta del fòrum de PortalJapón. No tenen un preu abusiu, i molts d’ells són barats. Teniu en compte que alguns hotels posen el preu per persona i altres per habitació!

Tòquio:

Weekly Mansion Osaka at Otemae
JAPT
Monthly Chintai

Cadenes d’hotels en diverses zones:
Toyoko Inn
Villa Fontaine
Comfort Inn
Cercador japonès d’hotels (per preu)

Aeroport de Kansai

Que innocent que era, pensant que veuria prats verds en aterrar a Osaka… Als mapes de l’aeroport sempre sortia com si hi hagués un mar al costat, però vaig buscar a Google Earth: Osaka Airport, i em va sortir un aeroport bastant gran. Però avui m’he estat fixant millor en els bitllets i posa:

KANSAI AIRPORT

Sabeu que jo tinc por a les altures? I que tinc por al mar? Sabeu que per a mi és un malson veure el mar pels aires? I més encara si ha d’aterrar-hi al costat…. Mireu on és l’aeroport, mireu…

Ara estic tranquila perquè no sóc allà… Però em farà gràcia veure la meva cara en arribar-hi… xD

I per últim una imatge de per on passa el tren:

Ja tenim bitllet d’avió!

Ens ha costat, però ja el tenim! L’hem comprat de sobte quan m’he adonat que els de Finnair havien apujat el preu dels seus vols a partir del 15 de juliol. Llavors hem canviat els meus plans d’anar-hi el 22 pel dilluns 13, anant així directament a Osaka per ser diumenge a Akihabara.

Ens ha costat 757 euros, ens portarà a Osaka i tornarem des de Tòquio. L’escala és de 2 hores aprox. Dubto que passem calor mentre esperem a Hèlsinki… xDD

Hem tingut problemes per pagar els bitllets perquè deien que no acceptaven Visa Electron i només teníem aquesta, però com que no trobàvem cap altra solució, ho hem provat i semblava que anés. Al final només han pogut cobrar-se el viatge del Panda, perquè la targeta devia tenir límit. Hem hagut de parlar per telèfon en anglès amb una finlandesa per solucionar-ho, i al final ho hem pogut solucionar amb una cibertargeta.

Les dades curioses del viatge són que hi anirem un dia 13 i el viatge de Barcelona - Hèlsinki el farem asseguts als seients 13E i 13F… xDD

Ara hauré de fer tot el planning un altre cop, ja que no tenia planejat anar primer a Osaka… Què hi farem xD

Ruta Kyoto-Osaka

Només fico el més important per veure (al nostre gust) de Kyoto i Osaka. Deixo alguns espais sense res o molt poca cosa perquè el millor és perdre’s per les ciutats o pobles i no anar amb la ruta tan marcada.

Abans recordar que les dates que he elegit per anar-hi és quan comença l’època de pluges, o sigui que a Kyoto i a Osaka ens la poden fotre bé xD

Diumenge Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres
Fushimi-Inari
Arashiyama,
Kiyomizu-dera
Den Den Town, Dotombori, Tennouji Park Hokuei (poble de Gosho)/ Shin Sekai Akihabara!

* S’ha d’agafar el Shinkansen Hikari, perquè amb el Nozumi no serveix el JR-Pass. Trigarà 2:45h en arribar.

Si agafem el Shinkansen de les 8, arribaríem a les 12:33 a Nara, deixant una hora entremig per deixar les maletes a l’hotel. (8:03->10:48  11:50->12:33)

Altres temples per visitar serien: Shosei-en Garden, Higashi Hongan-ji Temple, Nishi Hongwan-ji Temple, Umekoji Park, To-ji Temple (pagoda). Si voleu visitar tota la col·lecció de temples de Kyoto, aquí teniu una ruta explicada pas a pas.

Llegeix la resta de l’entrada

Hotel Chuo o Hotel Taiyo: Osaka

Hotel Taiyo i ChuoEstava preparant l’article aquest i buscant informació m’he trobat amb un altre hotel més barat. Tots dos són al mateix lloc, un al costat de l’altre, i bastant aprop tenen el zoo i el parc Tennoji, el Shin Sekai (on hi ha el peix globus gegant) i el Den Den Town (estil Akihabara). Per cert, suposo que surten barats perquè estan just al costat de l’estació de JR xD

A l’hotel Chuo, el preu d’una habitació doble petita és de 4,500 iens (28 euros). També n’hi ha de més grans o amb lavabo, però com que hi ha lavabo públic a l’hotel, què més dóna? Em fan gràcia les dutxes, perquè els homes tenen 3 moments per banyar-se i les dones dos, deu ser perquè ells suen més, dic jo.

Per altra banda, l’hotel Taiyo té dos tipus d’habitacions. No ho he entès molt bé, però crec entendre que l’habitació doble petita costa 3,100 iens (19 euros). Si en vols una de més espaiosa doncs 4,000 iens.

Editat: L’hotel Taiyo té moltes crítiques dolentes, així que ens quedem amb l’hotel Chuo.

Llegeix la resta de l’entrada

Pressupost

Vol a Japó: 11 - 25 de juny del 2009

Allotjament:
Dies: 3 dies - TOKYO: 15,000¥ (Khaosan Kyoto Guest House)
Dies: 3 dies - KYOTO: 16,500¥ (Hotel Costa del Sol)
Dies: 2 dies - OSAKA: 9,000¥ (Hotel Chuo)
Dies: 5 dies - TOKYO: 45,820¥ (Hotel Edoya)
_______________________________
Total pressupost: 86,320¥ (507€)

Transport:
Narita-Hotel Edoya: 4640¥
Shinkansen: 13,720¥** (2:30h)
JR Kyoto-Osaka: 540¥** (30m)
Osaka-Daiei: 8,150¥* (3:30h)
Metro: 5,320¥ (4 viatges cada dia (7 dies) (190¥*))
JR-Pass: 28,300¥
_______________________________
Total pressupost: 83,540¥ (544€)
Total d’una persona: 41,770¥ (272€)

*Anada d’una persona
**Anada d’una persona i serveix el JR-Pass

Avió:
11 - 25 de juny: 757€/persona (Finnair)
Total pressupost: 1514€

Menjar:
2,000¥/dia persona
14 dies = 28,000¥
_______________________________
Total pressupost: 56,000¥ (365€)

Total: 2866 Euros

Per si algú no se n’ha adonat, els preus estan orientats per a dues persones, així que no em digueu que és car.