Com anar a Hokuei

Hokuei és el poble de Gosho Aoyama, on trobem una botiga, un museu dedicat a Gosho i diverses escultures escampades per tot el poble.

Per arribar a Hokuei des de Kyoto a l’estació de Yura hem d’agafar un Ltd. Exp. Super Hakuto a l’estació de Kyoto i anar fins a Kurayoshi. Al tren hi ha un indicador que t’indica en romanji quina és la pròxima estació. En aquest tren passarà el revisor a cobrar-te un suplement perquè un tros del camí ho fa en unes vies que no són de JR.

Un cop a Kurayoshi heu d’agafar el tren de JR San-in Line, que més o menys és com un autobús de lo curt que és.
Aquest tren passa per petits pobles que tenen una estació tant petita que no hi ha cap home d’estació, i per tant se l’ha d’ensenyar el bitllet o el JRPass al “copilot” del tren, però aquest no és el cas de l’estació de Yura, o sigui que tranquils. Al baixar us faran ensenyar el JRPass i llestos.

Un cop baixeu heu d’anar tot recte i girar cap a la dreta. Us trobareu amb un pont. Sense creuar el pont, més a la dreta, es troba la botiga de Gosho Aoyama, però quan vam anar nosaltres estava tancada, deia que obrien al novembre crec. No sé quin horari tindran.
Si voleu anar cap al museu, creueu el pont i aneu tirant tot recte. Passareu per davant de la biblioteca amb l’escultura de’n Shinichi recolzat a una columna.

Si us va passar el mateix que nosaltres i teniu la botiga tancada, tranquils, no tot és tragèdia. Al museu tenen una mini-botiga també, tot i que el merchandising no és cap maravilla i tampoc és gaire barat.

L’entrada del museu conté diversos dibuixos. A nosaltres ens va tocar aquestes dos entrades:

Després deien si volies omplir un qüestionari del museu (era com un examen), mentre miraves el museu, per rebre una targeta que no sé perquè serveix. És com aquesta:

Al museu es pot veure la vida de Gosho Aoyama quan era petit, com és l’estudi on treballa, quines obres ha fet, una mostra dels tomos que han sortit de conan a diferents països, jocs per fer de detectius (l’explicació estava en japonès) i bé, poca cosa més.

La botiga del museu, com deia, és petita. Podeu trobar tovalloles en dos colors amb en Conan i la mascota dels Giants, mocadors, llibretes, bolígrafs, puzles, unes samarretes bastant cutres… Bé, no hi havia gaire cosa.

Allí podeu agafar un mapa del poble on t’indica totes les estatues que hi han al poble.

Ah, si us plou i no porteu paraigües, la botiga que fa esquina, aprop de la botiga de Conan del costat del riu, venen paraigües més barats que a Kioto o Tòquio i potser de més qualitat que els altres. Això sí, ho porta una dona gran, però per sort als paraigües t’indiquen el preu (300yens, crec).

Per mirar l’horari de trens podeu mirar aquesta web indicant Kyoto - Yura, però heu de tenir en compte que hi han poques combinacions per anar i per tornar, i que el viatge dura unes 4 hores. Per tant, si voleu arribar a les abans de les 12 al poble, haureu d’agafar un tren ben d’hora.
Guardeu-vos diferents horaris per tornar, perquè nosaltres vam calcular 4 hores a Hokuei i al final ens va sobrar i ens vam anar abans.

El número que veureu darrere de LTD.EXP SUPER HAKUTO, és com dir: 3 -> el tercer del dia que passa per allí.

Si teniu algun dubte, no dubteu en preguntar-nos ^^

Tren cap a Hokuei

Durant bastant dies donant-li voltes de com anar a Hokuei i arribant a la conclusió que la manera amb menys mal de caps és dormir directament a Kyoto per no haver de guardar les maletes a les taquilles de les estacions. He trobat diverses solucions entre Hyperdia i Japan Train Route Finder (són cercadors de rutes de trens). La ruta que ens dona hyperdia és per anar amb JRPass (crec jo), i la segona són de tots els trens però et dona solucions més ràpides i fàcils.

Fiquem un exemple:

Aquesta és la millor ruta que em dona Hyperdia:

Hauríem de fer dos escales, 4 hores de tren i una d’escala.

Per l’altra banda, tenim aquesta de Japanese Train Route Finder:

Té una hora menys de trajecte i amb una escala només de 13 minuts, a més a més el primer tren surt a les 7, i el de hyperdia a les 5:50. El problema està en que el Super Hakuto va per vies que no són de JR i s’ha de pagar un suplement de 1770yens, uns 13 euros. En total, entre els dos, el viatge ens costaria uns 52 euros.

Haurem de pagar, però és que si vols anar per les vies de JR has de fer moltes escales i mals de caps.

Taquilles en les estacions

Buscant i buscant, he trobat que ha a pàgina de Japan railway havia informació sobre les taquilles que es troben a les estacions, concretament de JR.

Aquestes taquilles les necessitarem per quan anem a Hokuei, al poble de Gosho Aoyama. No es plan de carregar-les, i tampoc sabem si hi haurà alguna taquilla a l’estació on baixarem, o sigui que les deixarem a la que ens ve de pas: Shin-Osaka.

Hi han quatre mides de taquilles, però les maletes només caben en la més grosa, amb un cost de 600 yens, i depèn de l’estació potser només hi han dos taquilles groses… Es questió d’arribar el més aviat possible de quan les obrin, per les 6 o les 7.

He trobat un mapa de l’estació de Shin-Osaka on hi han taquilles:

I per si un cas, he llegint al fòrum de japan-guide:

“Often shinkansen stations do have a luggage room where you can drop off your luggage for a couple of days. A bit more expensive than coin lockers, but handy when all big sized coin lockers are in use or when your luggage is simply too big. Whether Shin-osaka has a luggage room, I cannot tell.”

Es veu que tenen també sales d’equipatges, però que són una mica és cares. Si tinguéssim la mala sort de que estiguessin plenes, almenys podríem recórrer a això.

Ruta Kyoto-Osaka

Només fico el més important per veure (al nostre gust) de Kyoto i Osaka. Deixo alguns espais sense res o molt poca cosa perquè el millor és perdre’s per les ciutats o pobles i no anar amb la ruta tan marcada.

Abans recordar que les dates que he elegit per anar-hi és quan comença l’època de pluges, o sigui que a Kyoto i a Osaka ens la poden fotre bé xD

Diumenge Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres
Fushimi-Inari
Arashiyama,
Kiyomizu-dera
Den Den Town, Dotombori, Tennouji Park Hokuei (poble de Gosho)/ Shin Sekai Akihabara!

* S’ha d’agafar el Shinkansen Hikari, perquè amb el Nozumi no serveix el JR-Pass. Trigarà 2:45h en arribar.

Si agafem el Shinkansen de les 8, arribaríem a les 12:33 a Nara, deixant una hora entremig per deixar les maletes a l’hotel. (8:03->10:48  11:50->12:33)

Altres temples per visitar serien: Shosei-en Garden, Higashi Hongan-ji Temple, Nishi Hongwan-ji Temple, Umekoji Park, To-ji Temple (pagoda). Si voleu visitar tota la col·lecció de temples de Kyoto, aquí teniu una ruta explicada pas a pas.

Llegeix la resta de l’entrada