Hostal Costa del Sol - Kyoto

Comencem amb aquest hotel la llista de ressenyes dels hotels i hostals on hem estat.

La meva opinió general d’aquest hostal és bona, però passem a detallar-ho millor.

La ubicació de l’hostal queda una mica allunyada de l’estació de Kyoto, a uns 15 minuts caminant, però el terreny és força pla. També hi ha una estació de metro (Gojo) a 3 minuts. Al costat de l’hostal hi havia uns bancs i una escola. Per aquella zona hi ha un Seven Eleven, i una mica més amunt, en un carrer més transitat, un supermercat on podies comprar menjar per fer-te’l a la cuina de l’hostal. Anant cap a l’estació de Kyoto també hi havia un altre supermercat i dos Lawsons (en un d’ells podies menjar allà mateix, cosa força útil ja que no hi ha bancs enlloc).

A l’entrada de l’hostal trobem una màquina expenedora, interessant per si són altes hores de la matinada i tens set i no vols sortir a comprar. Allà també hi havia dues bicicletes per llogar. L’entrada sempre està oberta (per estrany que pugui semblar, ja que a Espanya entrarien en qualsevol moment i ho robarien tot), de manera que pots entrar i sortir a l’hora que vulguis. Les claus te les has d’endur tu. Val la pena comentar també que el dia d’arribada et poden guardar les maletes a partir de les 9:30 del matí.

Al costat de recepció hi ha una taula on pots menjar, veure la tele i consultar guies i mapes de Kyoto. Una mica més al fons hi ha un telèfon, tot i que només per a trucades locals. Per connectar-te a Internet, has d’utilitzar l’ordinador de la recepció, per la qual cosa només et deixen estar-t’hi uns 10-15 minuts.

Més al fons trobem la cuina. És aquí on hi ha també les rentadores i assecadores. La rentadora valia 150 iens (en monedes de 50, que et podies canviar tu mateix en una caixeta que hi havia al costat, això a Espanya tampoc funcionaria). L’assecadora era força cara (100 iens per 10 minuts, sent necessari uns 40-50 minuts per deixar-ho humit. Seria interessant, doncs, portar una corda per poder estendre-ho a l’habitació (tot i que teòricament no està permès).

Respecte dels estris de la cuina, hi ha diverses neveres, tot i que acostumen a estar plenes a vessar. El foc és de gas i val 10 iens 10 minuts, suficient per cuinar alguna cosa ràpidament.

Val a dir que aquesta habitació (cuina/rentadora) té també sauna gratis incorporada (ho va comentar un altre guiri, que va exclamar “free sauna!!”), ja que pot estar tranquil·lament a uns 40-45 graus i no pares de suar com un porc.

Respecte de les habitacions, la nostra era força gran, de 6 tatamis, i amb un parell de futons, i uns coixins força prims (nosaltres els vam doblegar per la meitat). El lavabo era prefabricat, de manera que era difícil que hi veiessis animalons. Hi havia aire condicionat, la qual cosa feia força agradable l’estada (de no haver-n’hi hagut, seria una altra sauna). Una de les finestres tenia mosquitera, per als qui prefereixin respirar aire pur en lloc del de l’aire condicionat.

La nostra habitació quedava ubicada a l’edifici del costat, per la qual cosa era necessari posar-se unes sabatilles, sortir a una zona sense sostre (la qual cosa, si plou, no fa gaire gràcia), i entrar a l’altre edifici i treure’s les sabatilles. Cal ressaltar que hi ha habitacions que queden darrere de recepció, per la qual cosa no cal fer això.

El personal de l’hostal semblava amable, tot i que tampoc hi vam parlar gaire. La neteja de les habitacions era cada dos o tres dies.

Això és tot, com ja he dit, la nostra valoració és bona, no es pot demanar més per un hostal tan barat. Molt recomanable si busqueu un lloc barat, ben situat i amb una bona relació qualitat-preu.

Habitació doble: 5,500 iens (preu de l’habitació)
Web: Guest House Costa del Sol

Vídeo: Hostal Costa del Sol - Kyoto

Ja tenim els allotjaments reservats!

El dia 1 d’aquest mes es podia començar a reservar per a Juliol la majoria d’allotjaments.
L’hotel de Kyoto (Costa del Sol) el vam reservar el dia 30 a la nit (allí ja era dia 1) perquè he llegit a molta gent dir que estava tot ple quan van anar a reservar-lo.

El barat de Tòquio (Khaosan) també el vam intentar reservar, però es tenia que pagar un 10% prèviament amb una VISA de crèdit i només teníem de dèbit. Per tant, ahir vam utilitzar la targeta de mon germà i es quan ens adonem que estàvem reservant les últimes places!! o___________o Sort que va anar aquest cop xD

Ja hem tancat un altre tema del viatge, ja només quedarà reservar la maqueta d’avió de Finnair, el JRPASS i els diners.

Tingueu present que si voleu anar a uns hotels en concret, com no us espavileu us podeu quedar sense places ràpidament, no és com aquí que pots reservar 2 setmanes abans sense cap problema.

EDIT: Vam rebre un email del Khaosan dient que les reserves es feien amb 2 mesos d’antelació, però l’Edu a comprovat que es pot reservar online 3 mesos abans. Aquest serà el motiu pel que estava tan ple.

Tren cap a Hokuei

Durant bastant dies donant-li voltes de com anar a Hokuei i arribant a la conclusió que la manera amb menys mal de caps és dormir directament a Kyoto per no haver de guardar les maletes a les taquilles de les estacions. He trobat diverses solucions entre Hyperdia i Japan Train Route Finder (són cercadors de rutes de trens). La ruta que ens dona hyperdia és per anar amb JRPass (crec jo), i la segona són de tots els trens però et dona solucions més ràpides i fàcils.

Fiquem un exemple:

Aquesta és la millor ruta que em dona Hyperdia:

Hauríem de fer dos escales, 4 hores de tren i una d’escala.

Per l’altra banda, tenim aquesta de Japanese Train Route Finder:

Té una hora menys de trajecte i amb una escala només de 13 minuts, a més a més el primer tren surt a les 7, i el de hyperdia a les 5:50. El problema està en que el Super Hakuto va per vies que no són de JR i s’ha de pagar un suplement de 1770yens, uns 13 euros. En total, entre els dos, el viatge ens costaria uns 52 euros.

Haurem de pagar, però és que si vols anar per les vies de JR has de fer moltes escales i mals de caps.

Festivals en que coincidirem

Gion Matsuri (Kyoto)
17 de Juliol

“Durante todo el més de Julio, se celebra el Gion Mantsuri, conocido popularmente como “Gion-san”. Se celebra en el templo Yasaka-jinja y el punto álgido del mismo es el día 17 de Julio. Durante ese día se sacan en procesión carrozas de más de 6 metros de altos y dos pisos ricamente decoradas. Esta celebración tiene más de 1000 años de antiguedad. Además del evento principal, durante los dias 14, 15 y 16 se celebra el festival de Yoiyama, durante el cual se exponen las carrozas y son iluminadas con docenas de luces por la noche. Se celebra en la ciudad de Kyoto, y es una oportunidad única para visitar las auténticas residencias japonesas de esta ciudad, ya que es tradición además organizar “jornadas de puertas abiertas” de viviendas particulares para poder asi admirar colecciones de arte privadas.”

Umi no hi
20 de Juliol

“Fiesta nacional que debe su origen como conmemoración de la llegada del emperador Meiji al puerto de Yokohama in 1876 a su vueltra de un viaje por las regiones del norte de Japón. También conocido como el día del Mar.”

Vaja, que estarà tot tancat.

Sumidagawa Hanabi Taikai (Tokyo)
(A Osaka: Tenjin Matsuri)
25 de Juliol

“El Festival de Fuegos Artificiales del Río Sumida, que se celebra el último sábado de julio en el antiguo distrito residencial del centro de Tokio, ha venido amenizando las veladas desde el Siglo XVIII. El festival fue suspendido durante los años sesenta y setenta debido a motivos de seguridad - el río estaba contaminado y las casas de madera estaban demasiado cerca de los fuegos - pero el espectáculo regresó en 1978 y desde entonces cientos de miles de personas acuden todos los años.”

Podeu veure en quins festivals coincidireu aquí, tot i que falten algunes festes. Us recomano que mireu alguna guia de Japó per complementar.

Definitivament: Costa del Sol i Raizan

Estic per amagar els posts dels hotels que pretenia agafar però al final no ho he fet.

El Waraku-an l’havia agafat pel jardinet de l’habitació, però ja ens podem oblidar. Desprès pensava agafar l’hostal Toji-an pensant que estava més aprop de l’estació de l’hotel Costa del Sol, però els dos estan a la mateixa distancia més o menys. Per tant, ens agafarem el de Costa del Sol i el de Toji-an el deixarem reservat per si no els hi queden habitacions.

El U-en d’osaka l’havia agafat perquè visualment està més aprop de l’estació d’Osaka, però com hem d’agafar igualment el tren o metro, la distància es fa igual que la dels altres hotels que tenia pensat. Al final he descartat també l’U-en perquè al costat hi ha una parada de metro, no de JR, i ja que portarem aquells dies el JRPASS seria millor agafar l’hotel que està aprop de la parada de JR, l’hotel Raizan. De suplent a aquest elegirem l’Hotel Chuo que és de la mateixa gent i està al costat.

Ara la nova qüestió és si fem bé en activar el JRPASS el primer dia… Això de pensar sola és un bodrio.

Canvi d’hotels a Kyoto i Osaka

Tots els que hagueu llegit el blog durant tot aquest temps, haureu notat que vaig canviant de flor en flor. I avui tornem a la càrrega xD

Kyoto: hostal WARAKU-AN
Al principi estava convençuda d’anar a aquest hostal/ryokan, però li vaig ensenyar al panda abans d’adonar-me que era lluny de l’estació de Kyoto i ja va ser massa tard xD Dic que és massa tard perquè aquest hotel té una habitació deluxe amb un mini-jardí i el panda se n’ha enamorat xD
Va bé que sigui a prop de l’estació perquè allà paren molts dels busos i ho tens més fàcil per agafar el metro i el tren. Tampoc està tan mal situat, tens diverses línies de busos al costat i una estació de metro aprop.

En aquest hotel ens agafarem 3 nits a l’habitació doble i una a la deluxe.

L’habitació doble surt a 6,000 iens.

Després hi ha la Deluxe per 7,000 iens.

Osaka: hostal U-EN
Aquest hostal és de la mateixa gent que l’anterior, el vaig descobrir a la secció d’STAFF de la pàgina de l’altre hostal.
A diferència del de Kyoto, aquest està millor situat, ja que està més aprop de l’estació d’Osaka. També té al costat el castell d’Osaka. L’únic inconvenient és que només tenen ventiladors xD

L’habitació doble surt a 5,500 iens.

Llista d’hotels assequibles

Aquesta llista d’hotels l’he extreta del fòrum de PortalJapón. No tenen un preu abusiu, i molts d’ells són barats. Teniu en compte que alguns hotels posen el preu per persona i altres per habitació!

Tòquio:

Weekly Mansion Osaka at Otemae
JAPT
Monthly Chintai

Cadenes d’hotels en diverses zones:
Toyoko Inn
Villa Fontaine
Comfort Inn
Cercador japonès d’hotels (per preu)

Allotjaments que agafarem

Per tenir-ho tot una mica més juntet, faré un resum de quins hotels agafarem a cada ciutat i “l’hotel reserva” per si algun ens falla.

Tòquio:
- Khaosan Kyoto Guest House
- Hotel Edoya
A Tòquio anirem a tots dos perquè l’Edoya és molt car, però tot i així, ja que anem a Japó volem anar a un Ryokan. Confio en aquests hotels, o sigui que no en fico cap de reserva.

Kioto:
- Hotel Costa del Sol
- (Reserva) K’s House Kyoto

Osaka:
- Hotel Raizen South
- (Reserva) Hotel Chuo

He afegit un nou hotel, el Raizen, perquè només costa 100 yens més la nit i sembla més bo. Potser és del mateix amo que el Chuo, perquè a la secció de Links, té l’hotel Chuo xD

Doncs apa, si hi ha algún canvi, ja ho aniré canviant.

Com anar a: Les oficines de Nintendo

Com bé diu el títol, avui us explicaré com anar a les oficines de Nintendo a Kyoto. Al blog de Kotaku diu una manera per anar-hi en tren, però has de caminar bastant. Jo crec que la millor forma és anar-hi en Metro. Llavors només hauries de pujar a l’estació de Kyoto, agafar la línia Karasuma fins a l’estació de Jūjō.

Mapa de Nintendo

Al sortir del metro, només hauries d’intentar seguir aquest mapa de baix. L’edifici gran del costat del metro pot servir de guia.

Mapa de Nintendo II

Ruta Kyoto-Osaka

Només fico el més important per veure (al nostre gust) de Kyoto i Osaka. Deixo alguns espais sense res o molt poca cosa perquè el millor és perdre’s per les ciutats o pobles i no anar amb la ruta tan marcada.

Abans recordar que les dates que he elegit per anar-hi és quan comença l’època de pluges, o sigui que a Kyoto i a Osaka ens la poden fotre bé xD

Diumenge Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres
Fushimi-Inari
Arashiyama,
Kiyomizu-dera
Den Den Town, Dotombori, Tennouji Park Hokuei (poble de Gosho)/ Shin Sekai Akihabara!

* S’ha d’agafar el Shinkansen Hikari, perquè amb el Nozumi no serveix el JR-Pass. Trigarà 2:45h en arribar.

Si agafem el Shinkansen de les 8, arribaríem a les 12:33 a Nara, deixant una hora entremig per deixar les maletes a l’hotel. (8:03->10:48  11:50->12:33)

Altres temples per visitar serien: Shosei-en Garden, Higashi Hongan-ji Temple, Nishi Hongwan-ji Temple, Umekoji Park, To-ji Temple (pagoda). Si voleu visitar tota la col·lecció de temples de Kyoto, aquí teniu una ruta explicada pas a pas.

Llegeix la resta de l’entrada